Monday, February 24, 2020

මා බොහෝ සේ පෙම් බැඳි "තීන්ත නදිය"


කාලයාගේ ඇවෑමෙන් වැළලී ගිය ලාංකීය ඉතිහාසයේ එක්තරා යුගයක් එනම් 13 වෙනි සියවසේ පොලොන්නරුවේ පරාක්‍රම රජතුමන්ගේ රාජකීය කවියා වූ අසංකගෙ ජීවිතය නොසිතූ ඉරණමකට ගොදුරු වේ. ඔහු දමිළ ජාතික යුවතියක් හා පෙමින් වෙලේ. 

අතිශය සැහැසි දරුණු පාලකයෙක් වූ කාලිංග මාඝගෙ ආක්‍රමණය හේතුවෙන් මෙරට සමාජය පත් වූ ව්‍යසනය කේන්ද්‍ර කොට ගෙන paul M.M. Cooper විසින් රචනා කරන ලද River of Ink යන කෘතිය සමන් කළුආරච්චි විසින් " තීන්ත නදිය" ලෙස පරිවර්තනය කරනු ලැබීය.

සිංහල, දෙමළ සහ සංස්කෘත යන භාෂා සියල්ලේම එක්කාසුවෙන් ලාංකීය සංස්කෘතිය හා ඉතිහාසය මනා ලෙස කැටි කොට ලියැවුණු අපූරු ඓතිහාසික නවකතාවක් වූ මෙහි ප්‍රේමය , ත්‍රාසය , භීතිය හා කුතුහලය මනාලෙස ඉස්මතු කොට පෙන්වයි.

ඔයාට මතකයි ද ඔයාගෙ කාමරය ඉස්සරහ මිදුලේ කූඩු හදාගෙන හිටපු මයිනො රංචුව ...? අගනුවර බිඳ වැටිච්ච දවසේ, උන් ඔක්කොම එකට රංචු ගැහිලා මං කවදාවත් දැකලා නැති තරම් මහ හයියෙන් කිචි බිචි ගාගෙන ගහෙන් ගහට පියාඹන්න පටන් ගත්තා. ඒක මහ පුදුම ගෝසාවක්....... (21 පිටුව )

"මගේ රටවැසියන් හාමතේ මැරෙනවා බලාගෙන ඉන්න මට පුළුවන් නම් මං මොන ජාතියෙ රජෙක්ද.....? (පිටුව 30)

"දොරටු අරින්න ..... ඇරල ඒවා විවෘත කරලාම තියන්න. කාලිංග දේශයෙන් ආපු මේ තරුණයා .... මේ මාඝගෙ හිතේ කොතැනක හරි තෙතමනයක් තියේවි කියල ප්‍රාර්ථනා කරන එක විතරයි දැන් අපිට කරන්න පුළුවන් ".(පිටුව 31)

.... පහන් දල්වන්නන් වත්තේ අපි හිටපු කෙළවරට තවමත් ළං වෙලා නොතිබුණු හින්දා පහළට නැමුණු මං ඔයාගෙ අත ඇල්ලුවා. වතුර නිසා ඔයා සීතල වෙලයි හිටියේ......

"ඔයාට මොකද වුණේ ....?" මගේ මුහුණේ තිබුණු දූවිලි සෝදන ගමන් මං ඇහුවා. " අර සොල්දාදුවෝ....උන් ඔයාට හිරිහැර කළාද...?
( පිටුව 72)

ඉතාම සිත් ගන්නා සුළු භාෂා රටාවකින් රචිත මෙම නවකතාව රාජ්‍යය සාහිත්‍ය සම්මාන උළෙලේ පරිවර්තිත නවකතා නිර්දේශිත ග්‍රන්ථ අතරට එක්වීම ඉමහත් සතුටක්.

ඇත්තටම ඔබ කියවා රසවිඳිය යුතු අපුරු නවකතාවක් ....

රුක්ෂිලා වෙත්තමුණි

No comments:

Post a Comment