Sunday, April 23, 2017

ඉතිහාසය කනපිට හැරවූ සහශ්‍රකයේ මහා දාර්ශනිකයා



සුවිශේෂී හැකියාවන් හා ගුණාංග රාශියක එකතුවක් වූ මිනිසෙකුට හැර , පවත්නා සම්මත බල රටාවන්ට අභියෝග කල නොහැක. පවතින අධිපතිවාදී ජනපීඩක පාලන ක්‍රමය වෙනුවට වඩා යහපත් හෙට දවසක් මානව වර්ගයා වෙනුවෙන් ගොඩනැගීමේ උත්තුංග කර්තව්‍යට උරදීමට ඉදිරිපත් වීම ද පහසු කටයුත්තක් නොවේ. එවන් මිනිසුන් පිළිබඳව ඉතිහාස වංශ කතාව තුල, අනාගත පරපුරට ආඩම්බරයෙන් කතා කිරීමට ඉතිරි වී ඇත්තේ අතලොස්සකි.

මේ එවන් විශ්වීය චරිතයක් ගැන කෙටි විවරණයකි

ගෙවී ගිය සහසක්‍රයේ සිට විශිෂ්ටතම චින්තකයා ලෙස සැලකෙන්නේ කවුරුන්ද යන පැනය ඉදිරිපත් කරමින් 1999 සැප්තැම්බර් මස බී. බි. සි. ප්‍රවෘත්ති "ඔන් ලයින්" සේවය විසින් පවත්වන ලද ඡන්ද විමසීමේදී පළමු ස්‌ථානය හිමිවූයේ කාල්මාක්‌ස්‌ටය. දෙවැනි, තුන්වැනි සහ හතරවැනි ස්‌ථාන හිමිවූයේ පිළිවෙළින් ඇල්බට්‌ අයින්ස්‌ටයින්, අයිසැක්‌ නිව්ටන් සහ චාල්ස්‌ ඩාවින්ටය. 2005 වසරේ ඩී. බී. සී. ගුවන්විදුලිය, 4 විසින් ලොක්‌යේ ඉකුත් සියවසේ විසූ විශිෂ්ටතම දාර්ශනිකයා කවුරුන්දැයි විමසූ ඡන්දයේ දී ද පළමු ස්‌ථානය හිමිවූයේ කාල් මාකස්‌ටය.

විද්‍යාත්මක සමාජවාදයේ නිර්මාතෘ කාල්මාක්‌ස්‌ 1818 මැයි මස 05 වැනිදා ජර්මනියේ ට්‍රීර් නගරයේදී උපත ලැබුවේය. ඔහුගේ පියා නීතිවේදියකුවූ හෙන්රිශ් මාක්‌ස්‌ විය. මව ඕලන්දයේ උපත ලැබූ හෙන්රි යට්‌ටා නම්විය. 1835 වන තෙක්‌ මාක්‌ස්‌ ට්‍රීර් නගරයේ දී මූලික අධ්‍යාපනය ලැබුවේය. පසුව බොන් විශ්වවිද්‍යාලයේ නීති විද්‍යා අංශයට ඇතුළු විය. මාක්‌ස්‌ වැඩි වශයෙන් දර්ශනවාදය, ඉතිහාසය හා විද්‍යා විෂයන් පිළිබඳ දැඩි උනන්දුවක්‌ දැක්‌වූවේය. නිර්මාණශීලී සාහිත්‍ය සඳහා ද බොහෝ කාලයක්‌ මිඩංගු කළේය. දැනීම ලබා ගැනීම සඳහා නොසිඳෙන පිපාසයක්‌ද, ගැඹුරු ලෙස සත්‍ය සෙවීමද, තම කටයුතු පිළිබඳව ස්‌වයං විවේචනයද අරගලකාරී හා සටන්කාමී ජීව ගුණයද, තරුණ කාල්මාක්‌ස්‌ සතු විය. 18 වැනි ශත වර්ෂය අවසානයේ බ්‍රිතාන්‍යයේ ඇතිවූ කාර්මික විප්ලවයෙන්පසු යුරෝපා රටවල පැවැති රදල සමාජ සම්බන්ධතාවන්ගේ නටඹුන් බිඳ වැටීමට පටන්ගත් අතර, කාර්මික විප්ලවය යුරෝපා මහාද්වීපය පුරා ව්‍යාප්තවීම ආරම්භ විය. මහා ධනපති කර්මාන්ත සංවර්ධනයක්‌ සමඟ ගොවීහු සහ හස්‌ත කර්මාන්ත ශිල්පියෝ නිෂ්පාදන මාධ්‍යයන්ගේ කිසිවක්‌ අයිති නැති අනුකම්පා විරහිත සූරා කෑමට භාජනය වූ කුලී වැටුප් ලබන කම්කරුවන් බවට පරිවර්තනය වූහ. ඓතිහාසික සිද්ධීන් මුහුකුරා වැඩුණු එවැනි තත්ත්වයක්‌ තුළදී මාක්‌ස්‌ගේ මත සකස්‌ විය. යුරෝපා රටවල ධනවාදය තහවුරුවීම මගින් පන්ති අරගලය උග්‍රවීමටද, ධනපති ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී සහ ජාතික විමුක්‌ති ව්‍යාපාරවල පුළුල් ව්‍යාප්තවීමකට ද, ධනපති ක්‍රමයට විරුද්ධව නැඟී සිටින්නාවූ නිර්ධන පංතියක්‌ ඓතිහාසික කරළියෙහි පෙනී සිටීමකටද, මං පාදමින් කම්රු නැගිටීම් වර්ධනය විය.

පීඩිත ජනතාව

1841 අප්‍රේල් මාසයේදී කාල් මාක්‌ස්‌ට දර්ශනවාදය පිළිබඳව ආචාර්ය උපාධිය හිමි විය. වැඩකරන ජනතාවගේ ජීවිතයේ ද්‍රව්‍යමය සහ ආර්ථික ප්‍රශ්න කෙරහි ගැඹුරු උවමනාවක්‌ දැක්‌වූ මාක්‌ස්‌ ඒ වනවිට පැවැති මනෝරාජිත කොමියුනිස්‌ට්‌වාදී අදහස්‌ පිළිබඳව පිරික්‍ෂා බැලුවේය. විද්‍යාව යටපත්කර ගැනීමට ආගම දැරූ සියලුම ප්‍රයත්න වලට සහ මිනිස්‌ විඥානය බැඳ තැබීමට ඉදිරිපත්වූ සියලුම ප්‍රයත්නවලට විරුද්ධව මාක්‌ස්‌ නැඟී සිටියේය. අහසේ සහ පොළොවේ සිටින සියලුම දෙවිවරුන්ට විරුද්ධව යුද්ධ ප්‍රකාශ කරන මාක්‌ස්‌ සටන්කාමී අදේවවාදියකු හා විප්ලවවාදියකු ලෙස පෙනී සිටියේය.

ලෝකයේ පීඩනයට පත්ව සිටින ජනතාව එයින් මුදා ගැනීමේ විද්‍යාත්මක දර්ශනයක්‌ සකස්‌ කිරීම සඳහා තම ජීවිතය කැප කළ කාල්ස්‌ මාක්‌ස්‌ ස්‌වකීය ද්‍රව්‍යවාදී දෘෂ්ටිය පදනම් කර ගත් ඔහුගේ න්‍යාය ජනතාවට පසක්‌ කරගත හැක්‌කේ එම න්‍යායෙන් ඔවුන්ගේ ඉතා වැදගත් අවශ්‍යතාවන් සහ ප්‍රධාන අයිතිවාසිකම් පිළිබිඹු වුවහොත් පමණකියි යන චින්තනය වර්ධනය කළේය.

සමාජවාදී න්‍යාය

මාක්‌ස්‌ගෙන් මානව වර්ගයාට සිදුවූ අගනා සේවය වන්නේ වැඩ කරන ජනතාවගේ ඓතිහාසික විමුක්‌තිකාමී කාර්යභාරය අරඹයා ප්‍රඥාව හා සංකල්පය සමාජවාදය මනෝරාජිත තත්ත්වයක සිට විද්‍යාවක්‌ දක්‌වා පරිවර්තනය කිරීමයි. වැඩි වැඩියෙන් පෑගී සිටින පංතියට සිය ජීවිතය කැප කළ මාක්‌ස්‌ට තමන්ගේ අදහස්‌වලට සම්පූර්ණයෙන්ම කැපවූ විශ්වාසවත් මිතුරකු වූ පෙඩ්රික්‌ ඒංගල්ස්‌ගේ සහයෝගය ලැබුණි.

කාල්මාක්‌ස්‌ ජාතීන් සහ ජනවර්ග අතර පැනනගින ප්‍රශ්න පිළිබඳව වැදගත් මූලධර්මයන් සම්පාදනය කළේය. වෙනත් ජාතියක්‌ පාගා සිටින ජාතියක්‌ නිදහස්‌ ජාතියක්‌ නොවන බවත් ජාතීන් අතර සමානාත්මකව හා නිර්දන පන්තියක ජාත්‍යන්තරවාදී මූලධර්මය ජාතීන් හා ජනවර්ග අතර පවත්නා ප්‍රශ්න විසඳීම සඳහා යොදා ගන්නා ප්‍රධාන ප්‍රතිපත්තියක්‌ බවත් එයින් විස්‌තර කරනු ලැබීය. කාල්මාක්‌ස්‌ හා පෙඩ්රික්‌ ඒංගල්ස්‌ ලියා පළ කළ "කොමියුනිස්‌ට්‌ පක්‍ෂයේ ප්‍රකාශනය" මගින් මාක්‌ස්‌ගේ ඉගැන්වීම්වල සංයුක්‌ත කොටස්‌ තුන වූ දර්ශනවාදය, දේශපාලන ආර්ථික විද්‍යාව, විද්‍යාත්මක සමාජවාදය, පිළිබඳ විස්‌තර කළේය. කම්කරු පංතිය විද්‍යාත්මක විප්ලවාදී න්‍යායකින් සන්නද්ධකොට වැඩ කරන ජනතාවගේ ස්‌වාධීන පක්‍ෂයකට අවශ්‍ය උපාය සහ උපක්‍රමවල පදනම දැමුවේද මාක්‌ස්‌ සහ ඒංගල්ස්‌ විසිනි. තම ඉගැන්වීම් ලෝකයේ වෙනස්‌ කිරීමේ අවිය ලෙස ගැලපූ මාක්‌ස්‌, සමාජවාදය කම්කරු පංති ව්‍යාපාරය සමඟ ඒකාබද්ධ කිරීමටත්, ධනපති සමාජ ක්‍රමය වෙනුවට විද්‍යාත්මක සමාජවාදී ක්‍රමය ඉදිකිරීමේ ඓතිහාසික කාර්යභාරය බාරව සිටින නිර්ධන පංතිය තම න්‍යායයෙන් සන්නද්ධ කිරීමටත් ක්‍රියා කළේය.

අධික වේගයකින් මොළය වෙහෙසා වැඩ කිරීම හා ආර්ථික අමාරුකම්වලට මුහුණපෑම නිසා දිනෙන් දින මාක්‌ස්‌ගේ ශරීර සෞඛ්‍ය තත්ත්වය කලක්‌ සිටම පිරිහෙන්නට විය. මේ අතරතුර මාක්‌ස්‌ගේ බිරිඳ රෝගාතුරවීම ඔහුට ඇති බරපතල පහරක්‌ විය. 1881 දෙසැම්බර් මාසයේ 02 වැනිදා මාක්‌ස්‌ගේ බිරිඳ ජෙනී මිය ගියේය. 1883 පෙබරවාරි මාසයේ මාක්‌ස්‌ගේ රෝගී තත්ත්වය උත්සන්නවී ඔහුගේ ශක්‌තිය වේගයෙන් දුර්වලවන්නට විය. මාර්තු 14 වැනිදා දහවල් 02.45 ට පමණ හාන්සි පුටුවේ වාඩිවී සිටියදීම මාක්‌ස්‌ සදහටම නිහඬ විය. මාක්‌ස්‌ අවසන් කාලයේ ජීවත් වූ ලන්ඩන් නගරයේ පිහිටි හයිගේට්‌ සුසාන භූමියේ ඔහුගේ බිරිද වූ ජෙන් මිහිදන් කර තිබූ ස්‌තානයේම මාර්තු 17 වැනිදා මාක්‌ස්‌ගේ මෘතදේහය මිහිදන් කරන ලදී. එහිදී ඔහුගෙන් සමු ගනිමින් කථා කළ මාක්‌ස්‌ගේ කල්‍යාණ මිත්‍රයා වූ ඒංගල්ස්‌ තම මිතුරාගේ යෝධමය කටයුතු ගැන විස්‌තර කළේය. ඒවා අතර ඉතා විශේෂ ස්‌ථානයක්‌ හිමි වූයේ සැබවින්ම මාක්‌ස්‌ගේ ශ්‍රේෂ්ඨතම සොයා ගැනීමක්‌ වූ මිනිස්‌ ඉතිහාසයේ සංවර්ධනය පිළිබඳ න්‍යාමය සහ අතිරික්‌ත වටිනාකම පිළිබඳ න්‍යාමය විය. මාක්‌ස්‌ ඉමහත් ප්‍රඥාවෙන් හෙබි චින්තකයකු පමණක්‌ නොව ශ්‍රේෂ්ඨතම විප්ලවාදියා බවත් ඒංගල්ස්‌ එහිදී පැවැසීය. තමාගේ ගුරුවරයා සහ මිතුරාවන මාක්‌ස්‌ගෙන් අවසන් වශයෙන් සමුගත් එංගල්ස්‌ සිය කතාව අවසන් කළේ අනාවැකියකිනි. " මාක්‌ස්‌ගේ නමත්" ඔහුගේ කාර්යභාරයත් ශත වර්ෂ ගණනාවක්‌ පවතිනු ඇත යනු ඒ අනාවැකිය විය.


           - චූලක බණ්ඩාරවත්ත -

කලා විෂය ධාරාව තුළ විෂයයන් තෝරා ගැනීමේ දී.....


කලා විෂයය ධාරාව තුළ විෂයයන් තෝරා ගැනීමේ දී සැලකිලිමත් විය යුතු මූලික කරුණු කීපයක් පිළිබඳව අවධානය යොමු කරමු........
මෙහිදී විෂයයන් කාණ්ඩ 4ක් යටතේ වර්ගීකරණය කරලා තියෙනවා. ඒ තමයි,

1. සමාජයීය විද්‍යා, ව්‍යවහාරික සමාජ අධ්‍යයන විෂයයන් 
2. ආගම් හා ශිෂ්ටාචාර විෂයයන්
3. සෞන්දර්ය අධ්‍යයන විෂයයන්
4. භාෂා විෂයයන්

මෙහිදී විෂයයන් තේරීමේ දී විකල්පයන් ගණනාවක් තියෙනවා. ඒ අතර කීපයක් පහත පරිදි පෙන්නා දෙන්න පුළුවන්.....

1. සමාජයීය විද්‍යා, ව්‍යවහාරික සමාජ අධ්‍යයන විෂයයන් වලින් විෂයයන් 3ක්ම තෝරා ගැනීමට පුළුවන්......
2. සමාජයීය විද්‍යා, ව්‍යවහාරික සමාජ අධ්‍යයන විෂයයන් අතරින් දෙකක් තෝරා ගනිමින් අනෙක් ඕනෑම කාණ්ඩයකින් එක් විෂයයක් තෝරා ගැනීමට පුළුවන්........
3. සමාජයීය විද්‍යා, ව්‍යවහාරික සමාජ අධ්‍යයන විෂයයන් අතරින් එකක් තෝරා ගනිමින් අනෙක් ඕනෑම කාණ්ඩයකින් විෂයයන් දෙකක් තෝරා ගැනීමට පුළුවන්........
4. සමාජයීය විද්‍යා, ව්‍යවහාරික සමාජ අධ්‍යයන විෂයයන් අතරින් කිසිවක් තෝරා නොගනිමින් භාෂා විෂයන් 3ක් ම තෝරා ගැනීමට ද අවස්ථාව පවතී.

මෙම මූලික විකල්ප මත පදනම් වෙමින් විෂයයන් තෝරා ගැනීමේ දී තවත් සැලකිිමත් විය යුතු කරුණු තිනෙවා. ඒ පිළිබඳවත් දැනුවත්ව ඔබගේ විෂයයන් තෝරා ගන්න උන්නදු වන්න. 


ඔබ තෝරා ගන්නා ඕනෑම විෂයයක් සඳහා නුගේගොඩදී නිෂ්චිත සහ පැහැදිලි මඟ පෙන්වීමක් සිදු වෙනවා 
අප්‍රේල් 30 පෙ.ව. 8.00 ට  රෝයල් තැප්‍රොබේනියන් හිදී.........
------------------------------------------------------------------------
භාෂා විෂයයන් 

++සිංහල++
උපුල් ශාන්ත සන්නස්ගල
Upul Sannasgala​

******************************************************
සමාජයීය විද්‍යා, ව්‍යවහාරික සමාජ අධ්‍යයන විෂයයන් 

++තර්ක ශාස්ත්‍රය++
රුවන් මාපලගම
Ruwan Mapalagama​

++ඉතිහාසය++
රුක්ෂිලා වෙත්තමුණි
Rukshila Wettamuni​

++දේශපාලන විද්‍යාව++
යාපා බණ්ඩාර
රවින්ද්‍ර අමරසිංහ
බුද්ධික අබේකෝන්

++සන්නිවේදනය හා මාධ්‍ය අධ්‍යයනය++
කපිල එම් ගමගේ
ප්‍රභාත් සෙනෙවිරත්න 
ගයාන් ඉද්දමල්ගොඩ

++තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණය++
සමන් බණ්ඩාර හේරත්
Saman Bandara Herath​

++ගිණුම්කරණය++
රෝහාන් කෝදාගොඩ
Rohan Kodagoda

++ආර්ථික විද්‍යාව++
කසුන් සංජීව

************************************
ආගම් හා ශිෂ්ටාචාර විෂයයන් 

++බෞද්ධ ශිෂ්ටාචාරය++
අරුණ ගුණසේකර
Aruna Gunasekare​

*******************************************
සෞන්දර්ය අධ්‍යයන විෂයයන් 

++චිත්‍ර කලාව++
ප්‍රගීත් රත්නායක
Prageeth Rathnayake​

++නර්තනය++
ගීත් ප්‍රේමචන්ද්‍ර
රෝහිණි ස්වර්ණමාලී

++සංගීතය++
තිලිනි රැද්‍රිගු
Thilini Rodrigo​

++නාට්‍ය හා රංග කලාව++
ගයාත්‍රි මහේෂා ගුණරත්න
ජෙහාන් ශ්‍රි කාන්ත අප්පුහාමි
Jehan Appuhami​

සටහන - සමන් බන්ඩාර හේරත්